בית אודות בלוג פוטוגני צור קשר

"יחסי ציבור, את מי זה מעניין?" י"ט אייר תש"ע, 03/05/2010


אם הייתי גובה שקל על כל פעם שנשאלתי את השאלה הזאת, ספק אם הייתי ממשיך במקצוע, מסיבות של חוסר יעילות כלכלית. כמו תמיד, תלוי את מי שואלים.

יחסי ציבור נכונים להבנתי, אמורים להניע מהלך, ליצור עניין, לגרום לתזוזה בדעת הקהל. זה יכול לקרות אם חושבים מחוץ לתבנית, פרסום האייטמים בגטו הידיעות הצרכניות ועמודי ה"הכול מכל" (בית העלמין למילה הצרכנית הכתובה) חשוב, אבל לא מספיק. כדי שהלקוח שלך יצוף מעל מתחריו יש צורך לחשוב ולהציע ידיעות שישתלבו גם במדורים אחרים.

אומנם הדעות חלוקות עד כמה מדורי הצרכנות באמת פופולאריים, או שקיומם נועד לרצות את הלקוחות המפרסמים גרידא, אבל אם תפקידו של איש יחסי הציבור (או אשת, כמובן) לשלב את לקוחו במרחב התקשורתי הכללי, הרי שאסור להסתפק במדור אחד ויש צורך להציע תכנים מעניינים ומרתקים למדיה בכל אתר ומדור.

הגישה הרווחת במשרד שלנו טוענת (ביומרנות מסוימת), כי עבודת יחסי הציבור צריכה לשאוב את כוחה מעקרון "לי כל המדיה" כפראפרזה על "לי כל הארץ", להבדיל כמובן. אנחנו רוצים וצריכים להיות בכל מדור, בכל עיתון בכל העיתון, בכל תוכנית בכל הרדיו, בכל אתר רלוונטי ובכל פינה או ביקורת מוסיקלית. רוצים, צריכים, אבל לא בכל מחיר. לא כל אייטם צריך להתפרס בכל המדיה ויש לעשות את החישוב הנוטל את כל הפרמטרים – טובת הלקוח והצורה בה יקבל סיקור, שמירת כבודו של כלי התקשורת לו אנו מספקים תוכן, אבל חשוב לזכור שהוא לא עובד אצלנו ולא חייב לנו דבר וכמובן הדרך בה נתפסת עבודת משרד היח"צ.

מילה על כלי התקשורת:

כולם, בלי יוצא מהכלל ובלי להזכיר שמות מעוניינים לעניין את הקורא/ הגולש/ המאזין, להנעים את זמנו ולספק לו חוויית צריכה מהנה. כולם מבלי יוצא מהכלל מתעבים את הצורך לתחוב ידיעה, אייטם או אינפורמציה משעממת שלא מעניינים וחשוב מזה, לא תורמת למיקסום הרווחים הכלכליים שלהם, בלשון המעטה. לכן, ליצירתיות שלנו תפקיד חשוב ודרמטי. ככל שנהפוך את הידיעה שאנו כותבים למקום מקורי, חדש ומרענן, ככל שנקפיד שלא ליפול לקלישאות מעיקות וטורדניות – הרי שנגביר בכך את הסיכוי שהכתב והעורך לא ידלתו (מלשון delete) את הידיעה בעודה מונחת בתיבת הדואר האלקטרונית.




הלקוחות שלנו